חופש נופש ופאן אחד גדול!

קיץ וחם בחוץ אז כמובן שזה הזמן המתאים לצאת לנופש אבל לא סתם נופש זאת היתה החופשה הראשונה מאז שהנסיכה שלנו נולדה (שזה בערך שנה וארבע חודשים) כך שבהחלט הגיע הזמן והיינו צריכים קצת חופש לנשום בעיקר ולהתאוורר, החופשה הזאת הייתה קשה לתכנון מבחינת מתי ולאן שיצא שהזמנו אותה שבוע לפני שיצאנו, כן ספונטניים זה אנחנו!

היו הרבה שיקולים לאן, מתי ואיך נצא, רצינו משהו קצר יחסים כיוון שלא רצינו להיות יותר מידי זמן בנפרד מהנסיכה הקטנה, משהו שלא עשינו לפני ועדיפות עם ניחוח חו"ל ולכן החלטנו בסוף לצאת לשיט – קרוז – של סופ"ש חמישי-ראשון לקפריסין.

התארגנות הייתה מהירה ארזנו וסידרנו ואירגנו מה שצריך וכן גם חצי מהבית הגיע איתי בתיק כזאת אני תמיד הולכת וחצי בית הולך איתי, סבא וסבתא עזרו לנו בבייסיטר ויצאנו שמחים ומרוצים לעבר נמל חיפה שם עוגנת האונייה ״גולדן איריס״ של מנו ספנות.

נסענו ברכבת ביום חמישי כאשר טיפ ממני סעו ברכבת זה באמת חוסך כאבי ראש עם הנסיעה והחניה והדאגה לאוטו בזמן שאנחנו בהפלגה באמת חוסך כאבי ראש!. האונייה היא בעצם מעין בית מלון צף ממש כך יש בריכה, וחדר כושר וסאונה וג'קוזי ואולמות מופעים לצוות בידור והכל בפנסיון מלא ארוחת בוקר צהריים וערב (כן חזרנו קצת מפוצצים) וכמובן יש חנויות דיוטי פרי וקזינו בשביל הניחוח חו"ל.

באריזה שלי עם התיקים הכנתי לי את האקמול ואת הכדורים נגד בחילה/הקאה. בעלי אמר לי אין צורך בזה אבל מזל שאני מקשיבה לעצמי מדי פעם ודי יש צורך ועוד איזה צורך לכן אם אתם סובלים מבחילות והקאות וגם אם אנשים אומרים לי לא היה כלום לא בחילה לא כלום תסמכו על עצמיכם ושיהיה לכם כדורים נגד בחילה למרות שבאונייה צריך ללכת למרפאה כי הם נותנים אבל עצה לי תבואו מהבית כבר מסודרים אני לא הרגשתי טוב ולקחתי כדורים לבחילה והרגשתי טוב אחרי, בעלי לא הרגיש שום בחילה כמובן.

החדר שהזמנו היה סוויטה בקומה ה 7 של האוניה עם נוף לים שאפשר יהיה להנות ולהירגע, בכללי החדר היה מאוד מרווח ומפנק ואפשר לומר שנורא נהנתי מהפלגה בסה"ג גם מהאוכל למרות שבצהריים וגם בערב כל יום היה בשרי שזה היה קצת מאוס, הרי כמה אפשר לאכול בשר יום אחרי יום ועזבו את יום שישי אבל במוצ״ש לאכול בשרי? לא זה יותר מידי בשבילי, מי שרצה ארוחה חלבית היה מסעדה שנפתחת משעה 11 ובתשלום.

כפי שציינתי יש הפעלות לילדים ולמבוגרים והאווירה זה אווירת מלון הכל כלול, בעלי נכנס לשחות בבריכה (שאגב ממולאת במי ים התיכון) ונהנה מאוד, אני הסתפקתי בלהיכנס מעט לג'קוזי ולהתפעל מהנוף.ש

אז הגענו לקפריסין כאשר יצאנו מנמל חיפה בשעה 5 בערב ביום חמישי והגענו לקפריסין ללרנקה ב12 בצהריי יום שישי לוקח זמן עד שמקבלים אישור לרדת מאוניה אם אני זוכרת נכון אחרי שעה היה אישור לרדת ולטייל בקפריסין. מנו ספנות מציעים טיולים ברחבי קפריסין עם מדריכים מטעמם היה סיור בניקוסיה, היה לנסוע לאיה נאפה, זמן חופשי ללכת לטייל בחופי הים, סיור לנסוע למרכזי קניות בקרבת ניקוסיה, טיול ללפקרה כפר מקומי עתיק, טיול ג'יפים אתגרי וכו'.

אנחנו בחרנו ללכת לטייל עצמאית ביום שישי בלרנקה וטיול מאורגן בניקוסיה בשבת בבוקר-צהריים, עשיתי קצת מחקר עוד בארץ לפני שיצאנו ומצאתי חנות (רשת חנויות יותר נכון שפועלת בעוד ארצות באירופה) בשם ג'מבו שאמור להיות בה מבחר ענק של צעצועים, אז בשישי אכן הלכנו לג׳מבו (קצת מזכיר לי כרגע את השיר של ציפי שביט אבל אין שום קשר כמובן) שנמצאת בלרנקה הליכה מהנמל איפה שעגנה האונייה והלכנו ברגל לקחה 20 דקות אבל בשיא החום (אגב המזג אוויר בדיוק כמו בארץ – חם!) בכל אופן החנות אכן גדולה מעבר לכל מה שדמיינתי, זה מעין קניון קטן בחנות אחת ענקית, אז התברר לי שיש שם בעצם הכל מהכל ולא רק צעצועים, החל מדברים לבית, למטבח, הלבשה למשפחה, הכל לתינוק (ואני ממש מתכוונת להכל!), מחלקת פארם-איפור-טיפוח, הנעלה, כובעים וכמובן גולת הכותרת צ-ע-צ-ו-ע-י-ם.
כל הדברים הכי נחשבים לילדים מבחינת מותגים נמצאים שם למשל פרוזן, מפרץ ההרפתקאות, דיסני, בובות, משחקי הרכבה, לגו, מכוניות עם שלט, בקיצור יותר מידי דברים שאפשר לספר עליהם בפוסט אחד והכל חשוב לציין במחירים זולים מאוד! אני רק מצטערת שאין סניף שלהם בארץ הייתי מבקרת שם באופן קבוע, עם הקניות בידנו חזרנו לאונייה במונית עקב החום והקניות שהיינו צריכים לסחוב.

בשבת הלכנו לטיול שנרשמנו אליו באונייה נסענו 50 דקות מלרנקה לניקוסיה באוטובוס תיירים טיילנו באיזה כנסייה עתיקה ובארמון הנשיאות, בפסל החירות של קפריסין, הלכנו לטייל במדרחוב העתיק עם כל המזכרות והגענו עד למעבר הגבול לחצי התורכי (וזה היה אגב בול ביום נסיון ההפיכה בתורכיה) קצת מוזר לראות באמצע עיר עמדה עם שוטרים ושלטי או"ם וביקורת מעבר דרכונים (למי שלא ידע העיר בירה מחולקת לצד היווני והצד התורכי כמו כל האי בעצם), לאחר מכן בזמן החופשי הלכנו למדרחוב החדש שיש מלא חנויות מודרניות חלקם כמובן רשתות שאנחנו מכירים לדוגמא ״פוקס״ מצחיק אבל עדיף לקנות דברים שם  כי זה יותר זול מפוקס בארץ והיה ״ברשקה״ ועוד וגם כאלה שאין בארץ.
בסה"כ הסיור היה מאוד נחמד קנינו כמה מזכרות ועוד דברים וחזרנו באוטובוס לאונייה ולקראת השעה 3 בצהריים הפלגנו לעבר נמל חיפה.

הנופש היה נחמד מאוד גם משהו קצר גם חו״ל וגם לנקות את הראש מעולה למי שצריך נופש כזה ל3 ימים ומאס באילת ממליצה בחום (טיפ שנתנו לי ואני מעבירה הלאה שימו לב שעדיף ביולי מאשר אוגוסט כי באוגוסט באוניה יש הרבה יותר בני נוער שעושים קצת יותר בלאגן). הנהיגה בקפריסין היא בצד ימין באוטו מזכרת מהשליטה של הבריטים עליהם לכן שאתם הולכים לבד אם מתכנים לטייל עצמאית תזהרו אנחנו רגילים לנהיגה בצד הכביש מצד ימין שם זה משמאל. הקניות שם זולות ויש כפי שרשמתי רשתות שיש בארץ והמחירים פה יקרים אז תבואו עם כסף תקנו שם שווה מניסיון.

עד הפעם הבאה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>